ספק ותשתית אינטרנט

שוק התקשורת הישראלי הוא דינמי, מורכב ולעיתים מאוד לא פשוט להבנה והתמצאות. כך גם שירותי האינטרנט בשוק הישראלי הקטן אך העמוס. הלקוחות יכלו כבר כמה שנים לרכוש חבילות אינטרנט של ספק ותשתית דרך תשלום אחד לחברה אחת, אך רק עם יישום רפורמת השוק הסיטונאי במהלך 2015 נוצר השינוי האמיתי של אפשרות לרכוש חבילת "בנדל" אמיתית. אך מה משתלם וכדאי יותר – הכנו עבורכם מדריך קצר, שימושי ומועיל.

רפורמת השוק הסיטונאי לשירותי תקשורת

עד העבר המאוד לא רחוק, שירותי האינטרנט בישראל סופקו במודל משונה וייחודי בעולם המפותח. הלקוח היה צריך לרכוש חבילת אינטרנט שכללה תשלום אחד לספק התשתית ותשלום נוסף לספק השירות. מבחינת תשתית, רק בזק והוט סיפקו תשתיות אינטרנט אמיתיות, כאשר חברות אחרות התחרו ביניהן על בחירתן בתור ספק השירות. מוזר, אך זה היה המצב ובמקרים רבים זהו עודנו המצב.

החלוקה הלא ברורה הזו בין ספק לתשתית יצרה מנגנונים מורכבים ומסובכים עבור החברות עצמן ועבור הלקוחות וגם עצרה את התחרות האמיתית וגרמה למבנה עלויות יקר יותר עבור הצרכנים הסופיים. בנוסף, בכל מקרה של תקלה באינטרנט, הלקוח היה מוקפץ מחברה אחת לשנייה בניסיון להבין האם התקלה היא בתשתית או בספק השירות. הזוי לכל הדעות.

בהובלת משרד התקשורת, ב-2015 יצאה לדרך רפורמת השוק הסיטונאי לשירותי תקשורת. במהותה, הרפורמה מחייבת את בזק והוט להשכיר את תשתיות התקשורת שלהן לחברות חיצוניות שיכולות מעכשיו להציע חבילת אינטרנט מלאה ומשולבת של התשתית וספק האינטרנט.

חשוב להבין כי חבילות "הבנדל" טרום עידן רפורמת השוק הסיטונאי היו סוג של תעתוע. הלקוח שילם תשלום אחד לבזק או להוט והחברה עצמה סגרה את התשלום לספק השירות בנפרד. אבל היעדר התחרות על התשתית יצר מציאות של מחירים גבוהים גם בחבילות כביכול משולבות אלו. הרפורמה כבר נותנת תוצאות ואפשר לראות ירידת מחירים כוללת גם בחבילות המפוצלות הישנות וגם בחבילות הבנדל המשולבות.

שווה לבדוק גם:  כך מה שצריך לדעת על קידום אתרים בארה"ב וכיצד הוא שונה מישראל

נקודות חשובות לצד מחיר החבילה

לצד התמחור הכללי של חבילת האינטרנט שאתם שוקלים לרכוש, חשוב לשים לב לכמה נקודות המוסיפות למבנה העלויות של העסקה ועשויות להטות את הכף לטובת או לרעת עסקה מסוימת:

  • תשלום נוסף על אספקת והתקנת נתב האינטרנט בבית הלקוח.
  • חיוב חודשי על נתב האינטרנט.
  • האם יש חיוב עבור ביקור טכנאי לצורך מעבר בין ספקי תשתית.
  • האם המחירים של החבילה מתייקרים אוטומטית לאחר השנה הראשונה.השורה התחתונה

רפורמת השוק הסיטונאי באמת יוצרת שינוי רוחבי ועמוק בשוק שירותי האינטרנט. השורה התחתונה לגבי חבילות הבנדל האמיתיות של ספק ותשתית אינטרנט היא שהן אכן מציעות מחירים נמוכים ואטרקטיביים יותר לעומת החלופות הלא משולבות ובהשוואה לעבר הלא רחוק. אך עם זאתך, יש להתחשב בעלויות נסתרות נוספות וכן יש משקל לאמינות של הספק, לאיכות השירות וליכולות טכנולוגיות נוספות של החברות השונות.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments