טכנולוגיית שעוני נוכחות ממוחשבים

שעון נוכחות יכול למלא שורה ארוכה של תפקידים. מצד אחד, הוא עונה על הצרכים של העובדים בכך שהוא מאפשר להם לעקוב בצורה מסודרת ומנומקת אחר מספר שעות העובדים והתגמול שמגיע להם. מנגד, השעון גם ממלא את הצורך של המעסיק במעקב אחר שעות העבודה ובחישוב השכר החודשי. יתרה על כך, יש כיום טכנולוגיות חדשות שמאפשרות להשתמש בשעוני נוכחות ממוחשבים.

הנה למשל המאפיינים הבולטים של טכנולוגיית השעונים הממוחשבים כפי שהיא באה לידי ביטוי במקומות עבודה:

א. הפעלה באמצעות תוכנה – שעון ממוחשב מופעל באמצעות תוכנה. התוכנה שמותקנת בתוך השעון מסוגלת לעבד ולנתח את הנתונים, לבצע פילוח שלהם לפי פרמטרים שמוגדרים על ידי העובד או המעסיק ואף לתרגם אוטומטית שעות כניסה ויציאה או היעדרות לחופשת מחלה וחופשה רגילה.

ב. הפעלה מרחוקשעון נוכחות ממוחשב אטרקטיבי עבור מקומות עבודה כי הוא מאפשר להם להעסיק עובדים מרחוק. במילים אחרות, הטכנולוגיה הממוחשבת מסירה למעשה את המגבלה של לחיצה פיזית על השעון. במקום זה, מה שעושים זה להתחבר אל המחשב מכל מכשיר עם אינטרנט ולהזין שם משתמש וסיסמא כדי לספק פרטים על שעות העבודה.

ג. ייצוא נתוניםאותה טכנולוגיה שמשולבת כיום בסוגים שונים של שעונים לדיווחי נוכחות קיימת גם בתוכנות לחישובי שכר. בפועל, המשמעות היא אפשרות לייצא את הנתונים ישירות מהשעון אל התוכנה ולקצר את משך הזמן הנדרש לחישובי השכר של מחלקות משאבי אנוש.

כיצד בוחרים את השעון המתאים?

הבעיה היא שגם בתוך הקטגוריה הספציפית של שעונים שמופעלים באמצעות תוכנות מחשב יש הבדלים בין הדגמים. אם רוצים לחסוך זמן וכסף בלי להתפשר על הביצועים של השעון, צריך לדעת איך לבחור אותו.

בפועל, הדרך הנכונה לבחור את השעון היא לבדוק את מידת ההתאמה שלו למספר העובדים ולדרישות של המעסיק. לאחר מכן, ניתן לבחון את המפרט הטכני המלא של השעון ולבדוק עד כמה הוא עונה על הצורך בטכנולוגיה מתקדמת. אם מקבלים גם המלצות על שעון מסוים לעומת שעון אחר, סביר להניח שהבחירה בו תהיה מוצלחת.

0 0 votes
Article Rating
שווה לבדוק גם:  קניית בגדים באינטרנט – כך עושים זאת נכון
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments