כיצד לרשום שם דומיין לאתר שלך

לאחר שהחלטתם לבנות אתר, עליכם לקבל החלטה חשובה, עוד לפני שתתייעצו עם האוסף המתאים לשירותי אירוח אתרים הטובים ביותר: מה יהיה שם התחום שלכם? אתה יודע, זוהי כתובת האינטרנט של [youritename]. Com שלפיה כל הלקוחות הרבים (יש לקוות) ימצאו אותך. יתרה מזאת, איך תצליחו להעלות את טענתכם בגין כך? רכישת שם היא תהליך פשוט יחסית (אם כי מציאת אחד שלא נלקח כבר יכול להיות אתגר), אך ישנם גורמים רבים שעליכם לקחת בחשבון. מכיוון ששם הדומיין שלך הוא למעשה שם האתר שלך, אתה רוצה לוודא שאתה מקבל שם טוב. אבל מה הופך טובה? ומכיוון שזו גם הכתובת של אתר האינטרנט שלך, אתה רוצה לוודא שאתה מבין את החוזה בינך לבין רשם שמות הדומיין. האם זה מתחיל להישמע קצת יותר מסובך? אל תדאג: פריימר זה יכול לעזור לך להתחיל.

שמות מתחם מוגדרים

שמות מתחם שמים פנים חביבות על כתובות אינטרנט מספריות שקשה לזכור. לכל מחשב באינטרנט יש מספר פרוטוקול אינטרנט ייחודי (IP). שם תחום מייצג מספר IP אחד או יותר. לדוגמה, מספר ה- IP של שם הדומיין whitehouse.gov הוא 104.109.178.94. כל המטרה היא לתת למשתמשים אחיזה קלה לזכירה כך שכאשר אתם שולחים דואר אלקטרוני, נניח לנשיא ארצות הברית, תוכלו להקליד president@whitehouse.gov במקום הנשיא היותר מסורבל@104.109 .178.94.

כל אחד יכול לקנות שם תחום. לשם כך, אתה מבקר ברשם שמות תחום, כגון GoDaddy או Namecheap, מקיש את התחום שברצונך לקנות ומשלם עמלה. אינך יכול לקנות רק דומיין כלשהו, ​​כמובן – רק תחום שאינו רשום כבר על ידי אדם או עסק אחר, ונושא סיומת תחום חוקית. באופן כללי, תרצה לקנות משהו שקליט וקצר כך שיהיה קל לאנשים לזכור וגם קל להקליד אותם – כמו "PCMag", למשל. אופטימיזציה טובה למנועי חיפוש (SEO) וזה גם השכל הישר. יתכן שתרצה לעשות קצת מחקר על מונחי מפתח לעסק שלך. אם אתה יכול להכניס שם טוב לאתר שלך, זה טוב יותר, מנקודת מבט של SEO.

שווה לבדוק גם:  ספק ותשתית אינטרנט

אתה עשוי לגלות שרבים מהשמות הקצרים והקליטים ביותר נלקחים כבר, במיוחד אם אתה נכנס לחלל שכבר מיוצג היטב באינטרנט. כדי להחמיר את המצב, מפוצלי סייבר אוספים לעיתים קרובות את השמות האטרקטיביים הללו כהשקעה במטרה למכור אותם מאוחר יותר לבעלי אתרים לגיטימיים שיהיו – עוד על כך בהמשך.

אם אתה מתקשה למצוא שם דומיין (בין אם בגלל הצפיפות או מפזרי סייבר), בדוק אם יש מתקן עזרה באתר של כל רשם. רושמי דומיינים מאכלסים בדרך כלל מנועי חיפוש המחזירים רשימה של שמות זמינים הדומים לאלה שאתה רוצה. כשאתה מחפש שם דומיין ב- Namecheap, למשל, אתה מקבל גם את הסטטוס של אותו שם וגם רשימת סיומות הזמינות לשם זה. אולי [Sitemap]. Com אינו זמין, אבל [Sitemame] .biz או .org הוא.

גורם הסופיקס

הסיומת מזהה את השם כשייך לדומיין ספציפי ברמה העליונה (TLD). ישנן מספר TLDs הזמינים לרכישה כללית, כולל .com, .edu, .game, .green, .hiphop, .net ו- .org. הפופולרי מבין אלה ללא ספק הוא .com, שאמור להצביע על אתרים מסחריים, אך במציאות הגיע לכלול כמעט הכל.

ניתן לצפות לשלם בין $ 1 לשנה לדולרים של Scrooge McDuck, תלוי בשם התחום וסיומת. למעשה, אם אתם מחפשים תחום מאוד מבוקש עם סיומת פופולרית, יתכן ותצטרכו לפתוח את הארנק בגדול, כי רוב הסיכויים שמישהו אחר כבר נרשם. Carinsurance.com, למשל, מכרה כמעט 50 מיליון דולר! כאמור, יש גם ענף משגשג של פולשים שרוצים להחליף דומיינים (אפילו כאלה שחשובים פחות מבהירות insurance.com) למטרות רווח. חלקם מבקשים מכם להציע הצעה, ומציעים כי יתעלמו מכל דבר פחות מ- 500 $.

מארחי אתרים ושמות תחום

אולם אינך צריך ללכת לשירות רישום ייעודי כדי לקנות שם תחום. שירותי אירוח אתרים הטובים ביותר, כמו DreamHost, HostGator ו- Hostwinds מציעים באופן שגרתי מנגנון רישום כחלק מתהליך ההרשמה. שירותי אירוח מציעים בדרך כלל שם תחום בחינם כשאתה נרשם לחבילת אירוח אתרים.

שווה לבדוק גם:  כך מה שצריך לדעת על קידום אתרים בארה"ב וכיצד הוא שונה מישראל

עם זאת, זכור כי שמות דומיינים בחינם הם בדרך כלל בחינם רק לשנה או שנתיים, לאחר מכן הרשם יחייב אותך בתשלום השנתי או הדו-שנתי. במילים אחרות, ספק שם הדומיין החינמי משלם רק עבור החיוב הראשון מהרשם. כמו כן, שימו לב האם הספק גובה תשלום בגין הגדרת שם דומיין או לא. מרבית השירותים מציעים להעביר שם דומיין קיים לשרתיהם ללא עלות, אך לעיתים תמצאו דמי התקנה מעבר לתשלום הרשם.

שימו לב שלא לא כל מארחי האינטרנט מעניקים לכם אפשרות שם תחום. Cloudways, למשל, הוא מארח אתרים סולידי המחייב אותך לרכוש שם תחום ממקומות אחרים.

הרשמים מציעים מגוון רחב של משך זמן רישום – שנה, שלוש, חמש ואפילו עשר. עם זאת, הקפד להירשם ליותר משנה. ראשית, יתכנו מגבלות על היכולת שלך להעביר את שם הדומיין אם הרשם ייתן שירות גרוע. שנית, הרשם יכול לצאת מהעסק, ולהשאיר את שם הדומיין שלך ללא מארח. בדוק את המדיניות מקרוב.

חוזה התחום

כולנו נרצה לחשוב שברגע שנקנה, שם תחום הוא שלנו לנצח ובכל נסיבות. זה לא בהכרח המקרה. הקפד לחקור מה אתה מקבל לפני שאתה משלם. החוזה עליו אתה חותם עם הרשם יכול להשפיע עליך במספר דרכים.

רשמים רבים שומרים לעצמם את הזכות לבטל את שם הדומיין שלך מסיבות ספציפיות, בדרך כלל אם אתה משתמש בדומיין למטרות לא חוקיות או למטרות שנחשבות פסולות (כגון דואר זבל). חוזים רבים מכילים סעיף המאפשר לרשם למחוק את שם הדומיין שלך ללא סיבה נראית לעין. המשמעות, כמובן, היא ששם הדומיין הוא של הרשם, ולא שלך.

יתר על כן, כמעט כל הרשמים שומרים לעצמם את הזכות לערוך שינויים בהסכם הרישום מתי שהם רוצים ומבלי ליידע אתכם. העניין הוא שצריך לבדוק כל רשם בזהירות.

שווה לבדוק גם:  התקנת תשתיות תקשורת לעסקים

משחק ההמתנה

אפילו כשאתה נרשם ומשלם עבור שם התחום שלך, לא בהכרח תוכל להשתמש בשם במשך מספר שעות או אפילו כמה ימים. על התחום להתפשט, כלומר, יש לעדכן את רישום שם הדומיין הרשמי במידע על שם מערכת הדומיינים של אתר האינטרנט שלך. זה משהו שמתרחש בנדנד ללא צורך בקלט ממך.

רשמים מסוימים מבטיחים שהשם יופיע כמעט מייד, אך העיכוב יכול להימשך עד שבעה ימים. בדרך כלל, עם זאת, עליכם לצפות לראות את שם הדומיין פועל באינטרנט תוך 48 שעות.

שים לב שתוכל גם להעביר את שם הדומיין שלך משירות רישום אחד לשני. תרצה לעשות זאת אם אינך מרוצה משירות אירוח הדומיין הנוכחי שלך, אם אתה מוצא עסקה טובה יותר כאשר ישמש לרישום הנוכחי שלך, או ככל הנראה אם ​​נרשמת לשירות אירוח אתרים. זה גם יעביר את שמך לאתר שלו. צפו לקבל את ההעברה בחינם, אך אם זה לא מוצע, חפשו שירות אירוח דומיין אחר.

בשום פנים ואופן אסור לשלם יותר כדי להעביר שם מאשר לקבל שם חדש. בדקו מה ידרש ההעברה. האם השירות החדש מטפל במשימה לחלוטין? או שאתה צריך להיכנס לאתר הרשם הנוכחי שלך ולשנות את הפרטים הטכניים באופן ידני? לבסוף, בדוק את מדיניות ההעברה של הרשם לפני שאתה רושם את שם הדומיין שלך.

בדרך כלל אינך יכול להעביר שם במהלך 60 הימים הראשונים לאחר ההרשמה, אך התקופה עשויה להיות ארוכה בהרבה. אל תצפה מאף רשם שיחזיר כסף ששילמת עבור חודשי שירות שלא תשתמש בהם.

למידע נוסף על היסודות להפעלת אתר האינטרנט שלך, בדוק כיצד לבנות אתר, 7 דברים שאתה צריך לדעת בבניית אתר מסחר אלקטרוני וכיצד להתחיל לעבוד בוורדפרס.

מחפשים חברת קידום אתרים שתוכלו לסמוך עליה?

מסה מדיה קידום אתרים

טלפון: 072-338-4444

אימייל: contact@masamedia.co.il

כתובת: ברשבסקי 3, ראשון לציון

שעות פעילות: א׳-ה׳ 09:00-18:00

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments